0

دانش و فن آوری

دایملر با رونمایی از دو خودروی تجاری برقی، برای تسلا خط و نشان کشید – دیجیاتو – تجهیزات شبکه آروین

ژوئن 17, 2018 در 2:49 ق.ظ توسط

قبل از معرفی کشنده تسلا، دایملر پیش دستی نموده و از FUSO eCanter رونمایی کرد
بر اساس برنامه ریزی های دایملر، تا پایان سال 30 دستگاه از هر دو مدل به مشتریان آمریکایی تحویل داده خواهد شد. ظاهرا تولید انبوه این خودروهای سنگین از سال 2021 آغاز می شود.

daimler-shows-off-two-new-electric-freightliner-trucks-for-the-us_1

دکتر فرانک راینتس (Frank Reintjes) مدیر پیشرانه ها و مهندسی تولید بخش کامیون های دایملر درباره محصولات جدید این کمپانی گفته:

image

electric-cascadia

فریت لاینر eM2 دیگر مدلی است که دایملر برای توزیع محموله ها در مناطق محلی تدارک دیده است. این کامیون 480 اسب بخار قدرت دارد و باتری های 325 کیلووات ساعتی آن انرژی لازم برای طی مسافت 230 مایلی (370 کیلومتر) را تامین می کنند. این باتری ها با 60 دقیقه شارژ تا 80 درصد پر شده و امکان پیمایش 184 مایل (296 کیلومتر) دیگر میسر می شود.

مدل اول فریت لاینر eCascadia نام داشته و همانطور که می توان حدس زد، در واقع نسخه برقی سری معروف Cascadia است. این سری در آمریکای شمالی بسیار محبوب بوده و عنوان موفق ترین کشنده سنگین برای حمل بار در مسافت های طولانی را در اختیار دارد.

قبل از معرفی کشنده تسلا، دایملر پیش دستی نموده و از FUSO eCanter رونمایی کرد. این کامیونت برقی برای جابجایی بار در مناطق کوتاه شهری توسعه یافته و قادر است با یک بار شارژ 3.5 تن محموله را تا مسافت 62 مایلی (معادل 100 کیلومتر) حمل کند.

fuso ecanter

فریت لاینر eCascadia به نوعی رقیب مستقیم محصول تسلا به شمار می رود. این کشنده 730 اسب بخار قدرت داشته و با تکیه بر باتری های 550 کیلووات ساعتی قادر است تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

با گذشت چند ماه از زمان معرفی کشنده برقی تسلا، به نظر می رسد که دایملر در نهایت موفق به ارایه رقیب اصلی آن شده است. به عنوان بخشی از برنامه E-Mobility  این شرکت آلمانی اخیرا از دو کشنده سنگین برقی با برند فریت لاینر (Freightliner) رونمایی کرده است.

به لطف فناوری شارژ سریع 80 درصد از ظرفیت باتری eCascadia در عرض 90 دقیقه پر شده و امکان پیمایش 200 مایل دیگر فراهم می شود. بد نیست اشاره کنیم کشنده تسلا با یک بار شارژ می تواند تا 800 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

Daimler's eM2 truck

ما با کامیون ها و اتوبوس های خود می خواهیم مشتریانمان را موفق تر کنیم. این مساله هم درباره مدل های مجهز به پیشرانه برقی و هم درباره مدل های عادی صادق است. به همین خاطر ما فریت لاینر eCascadia و eM2 را برای نیازهای خاص مشتریانمان در ایالات متحده طراحی کرده ایم.

این دو مدل اگر چه با اهداف تعیین شده سازگار هستند، اما در کلاسی پایین تر از کشنده تسلا قرار گرفته و تهدیدی برای آن به شمار نمی روند. نکته جالب در این بین این که آقای مارتین دام (Martin Daum) مدیر بخش کشنده ها و اتوبوس های دایملر، تسلا را به ادعاهای دروغین متهم کرده و گفته که کشنده این شرکت آمریکایی با قوانین فیزیک همخوانی ندارد.

image

قبل از FUSO eCanter، دایملر مفهومی eTruck را نیز توسعه داده بود. این کامیون تمام برقی که توسط طراح جوان و با استعداد ایرانی یعنی محمد حسین امینی یکتا طراحی شده، به باتری 212 کیلووات ساعتی مجهز شده و توانایی حمل 26 تن بار تا 125 مایل (حدود 200 کیلومتر) مسافت را دارد.

freightliner-ecascadia

پاسخ دهید