0

دانش و فن آوری

بلندپروازی به سبک کره ای ها؛ هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام – دیجیاتو – تجهیزات شبکه آروین

می 29, 2018 در 2:38 ق.ظ توسط

آقای چانگ ایوی سون (Chung Eui-sun) معاون رئیست هیئت مدیره گروه هیوندای معتقد است با الهام از حشرات و بهره گیری از هولوگرام، می توان خودروسازان کره ای را در برابر هجوم انواع شرکت های نوظهور سازنده اتومبیل های برقی، خدمات به اشتراک گذاری مسیر و خودروهای بدون راننده مصون نگه داشت
semi-autonomous-sensors

هیوندای چه تکنولوژی اعجاب انگیزی دارد که شما می توانید درباره آن با ما صحبت کنید؟

فرهنگ رایج بین شرکت های تولید کننده و کمپانی های تکنولوژیک خیلی متفاوت است. تمرکز کردن بر روی یک کمپانی در حال پیشرفت که با توسعه تکنولوژی امکان تسریع رشد آن وجود دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مورد ما درباره طرح های سازماندهی مجدد خودروسازان دیگری مثل تویوتا و مرسدس بنز که ایجاد واحدهای جدید باعث تقویت تجارت IT آنها شده، تحقیق می کنیم.

چین به پایگاه خودروهای برقی تبدیل شده، استراتژی هیوندای برای انرژی های جایگزین در این بازار بزرگ چیست؟

با وجود این آقای چانگ معتقد است زیرمجموعه هیوندای موبیس (Hyundai Mobis) کمک زیادی به پیشرفت این خودروساز کره ای خواهد کرد. هیوندای قصد دارد این شرکت زیرمجموعه را با پیشتازی در عرصه نرم افزار، هوش مصنوعی و ربات سازی به رقیبی قدرتمند برای شرکت بوش آلمان تبدیل کند.

Hyundai-Mobis-CES

green-motion-car-hire-hyundai-ix35

با توجه به محبوبیت روز افزون سرویس های حمل و نقل، برداشت شما از آینده صنعت خودرو در بلند مدت چگونه است؟

Uber-ride

هیوندای در حال مطالعه بر روی چه تکنولوژی های جدیدی است؟

چندی پیش من با گروهی از مدرسه طراحی رود آیلند (Rhode Island School of Design) ملاقات کردم. ما با این مرکز طراحی بر روی حشرات مطالعه می کنیم تا با الهام از آنها به آیرودینامیک و ساختاری بهتر برسیم. پوست، آنتن و اتصالات اجزای پیکر این جانداران موضوعاتی هستند که برای استفاده در صنعت حمل و نقل مورد تحقیق قرار گرفته اند.

در زمینه تکنولوژی هولوگرام ما دوست داریم خیلی جلوتر از هر شرکت دیگری باشیم. ما در حال کار بر روی هولوگرام هایی هستیم که امکان نمایش آنها بر روی داشبورد کابین و حتی در صندلی های عقب وجود دارد. این هولوگرام ها از طریق فرمان های صوتی قابل کنترل خواهند بود. به واسطه این تکنولوژی، در حین رانندگی منشی یا همسر شما می تواند در کنارتان حضور داشته باشد.

درست مثل سکانس میز در فیلم “Kingsman: The Secret Service”؟

در حال حاضر هیوندای از لحاظ میزان سود، بدترین دوران را در ده سال گذشته سپری می کند. دلیل اصلی این امر هم به کاهش فروش محصولات این شرکت در چین و ایالات متحده که بزرگ ترین بازارهای خودرویی جهان هستند، بر می گردد.

آقای چانگ ایوی سون (Chung Eui-sun) معاون رئیست هیئت مدیره گروه هیوندای معتقد است با الهام از حشرات و بهره گیری از هولوگرام، می توان خودروسازان کره ای را در برابر هجوم انواع شرکت های نوظهور سازنده اتومبیل های برقی، خدمات به اشتراک گذاری مسیر و خودروهای بدون راننده مصون نگه داشت.

Hyundai Motor Group vice chairman Chung Eui-sun

برای مثال عنکبوت ها دارای 8 چشم هستند، در حالیکه اتومبیل های خوران به 10 دوربین و سنسورهایی مثل لیدار و انواع رادارها مجهز شده اند. چیزهای نامحدودی برای یاد گرفتن از حشرات وجود دارند.

آقای چانگ: در عصر رباتیک، صنعت خودرو ممکن است با کاهش فروش قابل ملاحظه ای مواجه شود. سود حاصله از تکنولوژی هایی مثل نرم افزار و هوش مصنوعی احتمالا زیان کلی را جبران خواهد کرد. وظیفه مدیریت این تغییر بر عهده شرکت هیوندای موبیس گذاشته شده است.

دستیابی به سطح بالایی از تکنولوژی نکته ای کلیدی برای داشتن قدرت در مذاکرات است. هدف ما اینست که در تلاطم تغییرات صنعت خودرو در خط مقدم بمانیم. چالش های زیادی هستند که باید بر آنها غلبه کنیم.

Hyundai Mobis - Seoul

آقای چانگ  47 ساله که در واقع یکی از نوادگان بنیانگذار کمپانی هیوندای به شمار می رود، اخیرا در مصاحبه ای با بلومبرگ به نکات جالبی درباره برنامه ها و چالش های پیش روی خودروساز کره ای اشاره کرده است. آنچه در ادامه می خوانید گزیده ای از مصاحبه مذکور است.

بلومبرگ: هیوندای چگونه می تواند در عصر حمل و نقل آینده دوام بیاورد؟

فکر می کنم در یک یا دو دهه آینده، اوبر و گرب (Grab) با خودروسازان همکاری کرده و ائتلاف هایی را تشکیل می دهند. من نمی توانم این احتمال را که اوبر یا گوگل یک کمپانی خودروساز را تصاحب کنند، نادیده بگیرم. در سوی مقابل هیوندای نیز ممکن است خرید دیگر خودروسازان یا شرکت های فناوری را در دستور کار قرار دهد.

مشتریان چینی در مقایسه با خودروهای برقی، تمایل بیشتری به سمت خودروهای پیل سوختی از خود نشان می دهند. از این پتانسیل بالا می توان برای ارایه خودروهای هیدروژنی در چین بهره برداری کرد. معتقد هستم که چین می خواهد استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی-برقی (FCEV) را گسترش دهد. ما در حال بررسی بهترین شیوه برای معرفی خودروهای پیل سوختی در این کشور هستیم.

بله، جواب های زیادی در فیلم ها وجود دارند. ما قصد داریم در اولین فرصت آنها را به نمایش بگذاریم.

جذب طراحان و مهندسین تراز اول از خودروسازان مطرحی مثل بنتلی، آئودی و  ب ام و دیگر سیاستی است که کره ای ها برای حفظ خود در عرصه رقابت در پیش گرفته اند.

پاسخ دهید