0

دانش و فن آوری

وزیر ارتباطات: یکی از پیام‌رسان‌ها به جای حل مشکل، فرافکنی می‌کند – دیجیاتو – تجهیزات شبکه آروین

می 16, 2018 در 2:45 ق.ظ توسط

مدیرعامل سروش بعد از شکایت‌هایی که نسبت به کم‌لطفی اپراتورها و دولت نسبت به حمایت آنها داشت، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فناوری ارتباطات و همچنین دولتمردان قرار گرفته و خود وزیر ارتباطات نیز امروز در حاشیه مراسم شرکت مخابرات نسبت به توییت‌های «میثم سیدصالحی» واکنش نشان داده است
«مجتبی حسینی» کارشناس برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات نیز در گفتگو با دیجیاتو این اظهارات را نوعی زیاده‌خواهی سروش قلمداد کرده بود و تاکید داشت که این پیام‌رسان به‌جای پرداختن به زیرساخت‌های مناسب بیشتر روی مارکتینگ و تبلیغات خود کار کرده است.

گفتنیست اظهارات مسئولان بدنه وزارتخانه ارتباطات تاکنون با جوابیه‌ای رسمی از سوی سیدصالحی مواجه نشده است.

مدیرعامل سروش بعد از شکایت‌هایی که نسبت به کم‌لطفی اپراتورها و دولت نسبت به حمایت آنها داشت، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فناوری ارتباطات و همچنین دولتمردان قرار گرفته و خود وزیر ارتباطات نیز امروز در حاشیه مراسم شرکت مخابرات نسبت به توییت‌های «میثم سیدصالحی» واکنش نشان داده است. «محمدجواد آذری جهرمی» تاکید کرده که این شکایات و اعتراضات پیام رسان سروش به‌جای آنکه مشکلات فنی را حل کند بیشتر شبیه یک عملیات روانی است.

«ما فقط همین یک پیامرسان را در کشور نداریم. چطور بقیه به مشکل نخوردند. این نوع عملیات هوایی و ایجاد پروپاگاندا به جای جلسات فنی و پیگیری مصوبات، روش درستی نیست.»

وزیر ارتباطات کشورمان درباره قطع خدمات پیام‌رسان سروش در روزهای اخیر که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشته گفت:

گلایه سروش از دولت

پیش‌از این معاونت وزیر ارتباطات نیز نسبت به اظهارات مدیرعامل سروش موضع‌گیری کرده بود.  «مجتبی جوانبخت» دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان خطاب به مدیرعامل سروش گفته بود:«مؤظف به تأمین زیرساخت‌های مورد تأیید در مصوبه شورای عالی فضای مجازی هستیم نه هر آنچه نیاز دارید»

جهرمی در ادامه این قبیل صحبت‌ها را به پروپاگاندا تشبیه کرده (که در ادبیات سیاسی به‌طور خلاصه مفهومی چون اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای رسیدن به هدفی خاص دارد) و این روش را نادرست تلقی کرده است:

«هم اکنون تنها یک پیام رسان در کشور نداریم و ۵ پیام رسان بومی در حال فعالیت هستند که یکی از آنها مرتباً به جای اینکه مسئله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می کشاند که به نظر می رسد این نه به سود آنها و نه به سود کشور خواهد بود. باید بدانند که وزارت ارتباطات حمایت کننده است و مشکل را پیگیری می کند اما این مدل اعلام مشکل شائبه مسائل دیگری را به ذهن می رسد.»

پاسخ دهید